måndag 23 februari 2009

Vardagliga mönster

Alla har vi våra vardagliga mönster. I stort sätt så ser våra dagar likadana ut, vi vaknar på morgonen en viss tid, äter frukost just den tiden dag ut och dag in. Vi följer dom strukturer som vi har byggt upp som om att dom nästan skulle vara några regler. Varför har vi det så egentligen…? Kan det vara så att vi tycker det är bekvämt att låta dagarna se likadana ut? Själv har jag inte något svar för min egen del varför jag gör dom saker som jag gör vid just den tidpunkten jag gör det.

Men skulle det inte vara lite roligare och mer spännande att bara bryta mönstret ibland? Istället för att sätta sig vid TV:n så ringer man en kompis som man inte träffat på länge och bestämmer sig för att kanske ta och boka en tid på bowling hallen och sen efter ta och köpa en pizza var. Själv tror jag att en bowling och pizza kväll skulle bjuda på mycket mer skratt och ett mycket bredare leende på läpparna än en kväll då man ligger raklång i soffan och glor på en flimrande låda.

Bless / SW

Inga kommentarer: